בסמכות משרד התחבורה פרוייקטי תשתית לתחבורה יבשתית, שמתרחשים באמצעות חברות ממשלתיות. אחת הביקורות הנשמעות היא שמודל הרווח של חברות אלו, כאחוזים מעלות הפרוייקט, מעודד פרוייקטים עתירי תקציב, דוגמת הרחבת כבישים, סלילת גשרים, מחלפים וחניונים, בעוד פרוייקטים נחוצים שעלותם אינה גבוהה, דוגמת שבילי אופניים בגוש דן או הפיכת כביש קיים לנת”צ, נזנחים בסדרי העדיפויות.
על כן ברצוני לשאול, מה מודל ההכנסות של כל אחת מהחברות שבאחריות משרד התחבורה?
האם בכוונת המשרד לשנות את המודל הקיים?