למרות שבמדינת ישראל אין כמעט ניסיון עם רכבל ככלי להסעת המונים, ואף שהרכבל לעיר העתיקה מתוכנן לעבור באחד האזורים הרגישים ביותר במדינת ישראל, הרכבל לעיר העתיקה אושר בוועדה לתשתיות לאומיות, שמפחיתה מאד את האפשרות של הציבור להגיש התנגדויות ולהציף בעיות.
• רכבל הוא אחד מכלי התחבורה היקרים ביותר ועל פי יזמי הרכבל התשלום על מחיר הנסיעה ברכבל לעיר העתיקה יתבצע באמצעות רב קו ועלותו תהיה כמחיר נסיעה ציבורית. משרד התיירות מוביל את הקמת הפרוייקט, אך לא את הפעלתו. האם משרד התחבורה, שהרב קו וסבסוד הנסיעות בתחבורה הציבורית נמצאים תחת אחריותו, נתן את הסכמתו לסבסוד הנסיעה ברכבל? אם כן, על פי הערכת המשרד מה תהיה העלות של סבסוד הנסיעות ברכבל לכותל לעומת סבסוד נסיעה עירונית?
• על פי התכנית מסלול הרכבל הוא כ 1.4 קילומטר. התחנה הראשונה היא במתחם התחנה בירושלים, התחנה השנייה בהר ציון והתחנה הסופית תהיה במתחם קדם שייבנה בסמוך לשער האשפות. האם נכון שבשלב הראשון ולמשך לא ידוע של זמן, לא תיבנה התחנה בהר ציון?